7 Wskazówek dotyczących efektywnego zarządzania freelancerami w świetle Koronawirusa

Zarządzanie pracownikami zdalnymi i niezależnymi wykonawcami wymaga procesów, planowania i niezawodnych usług, aby upewnić się, że nic nie przebije się przez pęknięcia. Nie jest zaskoczeniem, że większość firm przenosi...

Zarządzanie pracownikami zdalnymi i niezależnymi wykonawcami wymaga procesów, planowania i niezawodnych usług, aby upewnić się, że nic nie przebije się przez pęknięcia.

Nie jest zaskoczeniem, że większość firm przenosi się na pracowników na żądanie, aby zoptymalizować koszty, przetrwać i rozwijać się w świecie opanowanym przez COVID-19. Mimo że taka siła robocza istniała przez wiele lat, bardzo niewiele firm polegało głównie na niezależnych wykonawcach i freelancerach. Role kontraktowe były w większości dostępne albo dla wysoko wykwalifikowanych konsultantów i ekspertów ds. zarządzania, albo dla pracowników sezonowych.

Pandemia COVID-19 zmieniła jednak dynamikę siły roboczej, ponieważ miliony ludzi zostało zwolnionych, a przedsiębiorstwa muszą szukać alternatywnych rozwiązań, aby zachować konkurencyjność. Zatrudnianie freelancerów i pracowników na żądanie stało się preferowaną opcją nawet dla bardziej tradycyjnych przedsiębiorstw. Jednak zarządzanie freelancerami, pracownikami zdalnymi i niezależnymi wykonawcami nigdy nie jest bezproblemowe i wymaga procesów, planowania oraz niezawodnego zarządzania dostawcami i usługami freelancerów.

Niektóre branże, takie jak twórcy oprogramowania, e-learning, marketing cyfrowy, produkcja wideo, zarządzanie wydarzeniami internetowymi, hotelarstwo, turystyka i inne, prawdopodobnie na stałe przeniosą się na pracowników tymczasowych. Ponieważ zarządzanie freelancerami ma swoją specyfikę, poniższe siedem wskazówek może być pomocne dla wszystkich firm, które planują w przyszłości zatrudnić więcej pracowników zdalnych i freelancerów.

  1. Przeanalizujcie swoje potrzeby rekrutacyjne.

Jeśli niektóre stanowiska były ściśle zarezerwowane dla pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin w środowisku biurowym, teraz mogą one być odpowiednie dla pracowników zdalnych i freelancerów. Aby zidentyfikować role, które mogą zostać przekształcone w stanowiska kontraktowe i wolne zawody, menedżerowie ds. rekrutacji muszą zadać sobie pytanie: „Jak ważna jest ta rola dla firmy? Jeśli rola ta jest niezwykle ważna dla przedsiębiorstwa, należy rozważyć jej utrzymanie jako pełnoetatowej pracy lub zaoferować pracę freelancerowi lub niezależnemu wykonawcy, który zawsze wykonywa pracę wysokiej jakości.

Takie podejście może zapewnić wysoką jakość pracy i motywację. Z drugiej strony, wszystkie role, które nie są krytyczne dla biznesu, mogą zostać przekształcone w role w niepełnym wymiarze godzin lub stanowiska kontraktowe i przypisane do freelancerów i niezależnych wykonawców.

  1. Stwórzcie pulę freelancerów.

Praca z ludźmi, którzy wykazali się swoimi umiejętnościami i wielokrotnie wykonali pracę wysokiej jakości to właściwa droga. Jednocześnie kierownicy projektów muszą mieć wystarczające informacje na temat projektów, nad którymi ci freelancerzy pracowali wcześniej i muszą mieć możliwość skontaktowania się z nimi w przypadku nowego projektu, który wymaga podobnych umiejętności i wiedzy. Często to, co jest potrzebne do wygrania nowego projektu w konkursie, to możliwość wykazania, że masz wystarczające zasoby.

  1. Wybierz system zarządzania freelancerami

Jeśli ponad 10 procent Twojej siły roboczej składa się z freelancerów i pracowników koncertowych, system zarządzania freelancerami jest Ci najbardziej potrzebny, aby móc śledzić ukończone i trwające projekty, mieć dostęp do informacji historycznych, zarządzać budżetami projektów, przydzielać freelancerów do nowych projektów, zatwierdzać płatności i wiele innych. Lista kontrolna będzie bardzo pomocna w procesie selekcji. Odpowiedzi na pytania takie jak „Ilu freelancerami będę zarządzał w ciągu najbliższych trzech lat?”, „Czy będę zarządzał zarówno freelancerami, jak i pracownikami zdalnymi z różnych regionów?”, „Czy potrzebuję integracji z oprogramowaniem do zarządzania projektami i śledzenia czasu pracy?”, „Czy potrzebuję automatycznych rozliczeń i fakturowania?” itp. pomogą Ci wybrać system zarządzania freelancerami, który będzie odpowiadał potrzebom Twojej firmy.

Może to również pomóc w wyeliminowaniu podwójnych płatności. Wyobraźmy sobie, że 10 freelancerów pracuje nad tym samym projektem, ale każdy z nich pracuje nad innym zadaniem, ma inny termin i otrzymuje określoną stawkę wynagrodzenia. Taka jest rzeczywistość dla wielu firm zajmujących się marketingiem cyfrowym, projektowaniem i kreatywnością. Jeśli płatności są zarządzane za pomocą arkuszy kalkulacyjnych Excela, a zatwierdzanie płatności odbywa się za pomocą poczty elektronicznej, podwójne płatności są nieuniknione.

  1. Szybko i sprawnie pozyskać talenty freelancerów.

Praca z grupą freelancerów w kółko jest świetna, jednak od czasu do czasu trzeba będzie zatrudnić nowych ludzi. Ponieważ potrzeby rekrutacyjne w dużej mierze zależą od rozwoju biznesu i pozyskiwania klientów, trudno jest przewidzieć zestaw umiejętności, które będą potrzebne do pozyskania kolejnego klienta lub kolejnego projektu. Próba pozyskania freelancerów poprzez różne tablice ogłoszeń o pracę, giełdy freelancerów itp. jest czasochłonna, a wyniki są często dalekie od pożądanych.

  1. Znasz swój pulę talentów.

Informacje o freelancerach, którzy pracowali nad podobnymi projektami, są nieocenione przy rozpoczynaniu nowego projektu w napiętym budżecie i trudnym terminie. Wyobraź sobie, że w przeszłości przeprowadziłeś rozmowy kwalifikacyjne z siedmioma freelancerami do podobnego projektu, trzech z nich znalazło się na krótkiej liście, a jeden dostał tę pracę. Czy nie byłoby wspaniale móc łatwo sprawdzić, kim byli ci trzej finaliści i skontaktować się z nimi natychmiast, aby sprawdzić, czy są dostępni?

  1. Zarządzanie budżetami projektów.

Często planowanie i realizacja projektów nie są do siebie dopasowane. Są zadania, które zostały przeoczone i w ogóle nie zostały zapisane w budżecie, brakuje umiejętności i ludzi, którzy nagle stają się niedostępni. Często zdarza się, że freelancerzy pracują nad więcej niż jednym projektem w tym samym czasie. Umiejętność przenoszenia kosztów z jednego wiadra do drugiego przy jednoczesnym zachowaniu budżetu jest nieoceniona. Złe zarządzanie budżetem może zmienić obiecujący projekt w projekt generujący straty.

  1. Miej oko na raporty z monitorowania czasu.

Ponieważ freelancerzy są często opłacani za godzinę, kierownicy projektów muszą być w stanie zidentyfikować wszelkie nietypowe odchylenia w raportach Time Tracking. Jeśli w przeszłości to samo zadanie trwało 10 godzin, to dlaczego teraz trwa ono 30 godzin? Szybkość pracy zespołu jest również ważna, ponieważ czasami zdarza się, że członkowie zespołu są czasami mniej wydajni niż średnia dla zespołu. Jeśli nie uda się na czas zidentyfikować nieefektywności i przepełnionych godzin, nieuchronnie doprowadzi to do utraty produktywności, napięcia w zespole i wzrostu kosztów.

Gospodarka koncertu rosła jeszcze przed ograniczeniami spowodowanymi przez COVID-19 i masowymi zwolnieniami. Ponieważ firmy nie miały innego wyjścia niż przyjęcie pracy zdalnej i pracy w domu, coraz więcej firm będzie polegać na warunkowej sile roboczej i freelancerach.

Po więcej porad HR wejdź na stronę https://agencjahrkrakow.pl/

Kategorie
Kariera
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

*

*

Podobne wpisy