Kluczowym aspektem poprawy zadowolenia i utrzymania pracowników jest zapewnienie, że wartości firmy są atrakcyjne zarówno dla potencjalnych, jak i obecnych pracowników.
Musisz zadać sobie proste pytanie: dlaczego ludzie chcieliby pracować dla mojej firmy i być zmotywowani do wykonywania swojej najlepszej pracy?
Chociaż nie istnieje jedno uniwersalne podejście do zatrzymywania pracowników, dwie rzeczy, które są wspólne dla firm o ponadprzeciętnym wskaźniku zatrzymywania pracowników, to zaangażowanie w innowacje i poświęcenie dla swoich pracowników.
Firmy te próbują przełamać tradycyjną ścieżkę „satysfakcji pracowników”, polegającą na ocenianiu wyników i podniesieniu płac, a zamiast tego dążyć do innowacyjnej, kreatywnej i myślącej przyszłościowo kultury.
Regularne „badania tętna” w tych firmach są częste i pomagają kierownictwu na bieżąco śledzić poziom zadowolenia pracowników. Wprowadzanie niewielkich, subtelnych zmian, które są wysoce skoncentrowane, może pomóc w wywarciu dużego wpływu na poziom satysfakcji pracowników. Tradycyjne badania zaangażowania pracowników raz do roku już nie wystarczają. „Zrównoważone zaangażowanie” jest kluczowym elementem zapewniającym, że pracownicy są nie tylko zadowoleni, ale i zaangażowani. Nie chodzi tylko o to, aby pracownicy byli zadowoleni – nacisk został przesunięty na wspieranie ich emocjonalnego, fizycznego i społecznego dobrostanu. Badania sugerują również, że pracownicy czerpią energię i dobre samopoczucie z silnego poczucia celu.
Prawdziwe zaangażowanie wynika z poznania pracowników, ich prawdziwych ambicji i motywacji.
Jakie więc rodzaje tanich inicjatyw w zakresie satysfakcji i zaangażowania możesz wdrożyć w swoim miejscu pracy?
Czytaj więcej na: topagencjahr.pl
Tchnienie okazji może cię zaskoczyć.
Jeśli pracownicy zostaną zapytani we właściwy sposób, a najlepsze sugestie zostaną przedstawione w widoczny sposób, nie będą się cofać w oferowaniu stałego przepływu pomysłów na poprawę sytuacji pracowników. Począwszy od prostych sugestii, takich jak biurowe rośliny doniczkowe, które rozjaśnią nastrój, a skończywszy na bardziej rozbudowanych koncepcjach zwiększania wydajności i usprawniania procesów.
Jedyne co musisz zrobić, to zacząć rozmowę.
Więc jeśli okaże się, że jest w sumie zbyt wiele znajomych spojrzeń dzieje się w spotkaniach pracowników, zbyt wiele rozmów, które uciszać się, jak tylko starsze kierownictwo chodzić do pokoju pracowniczego, i zbyt wiele niewytłumaczalnych spadków wydajności, morale lub zyski, to prawdopodobnie nadszedł czas, aby zrobić badanie satysfakcji pracowników.
Mamy nadzieję, że poniższe treści pomogą zoptymalizować Państwa wysiłki.
BADANIA SATYSFAKCJI PRACOWNIKÓW – KLUCZOWE RZECZY DO ZAPAMIĘTANIA:
- Upewnij się, że Twoi pracownicy czują się bezpieczni, wspierani, komfortowi i szanowani podczas całego procesu przekazywania informacji zwrotnych.
- Zapytaj swoich pracowników o ich ambicje – nawet jeśli już są doskonali w swojej pracy.
- Daj im szansę na zbadanie tych ambicji
- Niech badanie będzie krótkie i na temat. Pytaj tylko o to, co naprawdę ma znaczenie – treść musi być istotna.
- Sprawdzaj często u swoich pracowników – jeśli czekasz zbyt długo, aby poprosić o informację zwrotną, możesz przegapić coś ważnego, kiedy jeszcze było to na topie. (Pomoże to również skrócić czas trwania ankiety). Raz w roku to już za mało.
- Nie czekaj z wynikami, aby coś zrobić. Zacznij wdrażać już teraz.
- Upewnij się, że kierownictwo wyższego szczebla jest na pokładzie. Lepsze zrozumienie pracowników przyczynia się do poprawy środowiska pracy.
- Podziel się podsumowaniem swoich kluczowych wyników i promuj swoje sukcesy po wdrożeniu pomysłów kierowanych przez pracowników. W ten sposób pracownicy będą nadal angażować się w Twoje przyszłe inicjatywy w zakresie informacji zwrotnych.
PIĘĆ RZECZY, KTÓRE NALEŻY UWZGLĘDNIĆ W ANKIECIE SATYSFAKCJI PRACOWNIKÓW, ABY UZYSKAĆ NAJLEPSZE WYNIKI:
- Zapewnienie anonimowości: Pracownicy są o wiele bardziej skłonni do udzielania uczciwych odpowiedzi, jeśli możesz ich zapewnić, że ich indywidualne odpowiedzi pozostaną ściśle poufne.
- Daj im znać, co się stanie: Jeśli personel ma jakieś pojęcie, dokąd zmierzają informacje i jak zostaną one prawdopodobnie wykorzystane, może być bardziej zmotywowany do udzielenia odpowiedzi w ankiecie.
- Udziel pracownikom porad i danych kontaktowych dotyczących rozwiązywania problemów: W świecie, w którym personel łączy się z wieloma urządzeniami i różnymi przeglądarkami, mogą wystąpić problemy. Jeśli ankieta nie działa, należy powiedzieć personelowi, jakie działania może podjąć, aby ją naprawić i udzielić przydatnych odpowiedzi lub z kim może się skontaktować w celu uzyskania pomocy.
- Przekazuj wyniki: Jeśli poinformujesz pracowników o wynikach i działaniach podjętych w poprzednich badaniach, mogą oni mieć pewność, że są słuchani i że ich myśli są doceniane. Regularne przeprowadzanie badań ankietowych pozwoli Ci lepiej zrozumieć szerszą perspektywę i wskaże, jak dobrze wdrażane zmiany przyczyniają się do poprawy morale firmy oraz pomoże Ci zmierzyć, czy Twoi pracownicy są bardziej zadowoleni z inicjatyw podejmowanych po zakończeniu badania.
- Benchmark: Skorzystaj z danych zebranych w przeszłości, aby porównać wyniki, które osiągnąłeś w obecnej ankiecie i sprawdzić, czy twoi pracownicy są bardziej zadowoleni. Jeśli Twoi pracownicy są świadomi, że podejmujesz wymierne wysiłki, aby zapewnić im zadowolenie, mogą czuć się bardziej pozytywnie w swoim miejscu pracy.
Więcej na stronie: agencjahrkrakow.pl