Jak sprawić, by Twoi pracownicy się rozwijali?

Osoby, które poszukują pracy coraz częściej interesuje nie tylko dane stanowisko pracy, ale także możliwości rozwoju. Są pracodawcy, którzy wyjątkowo często poszukują nowych pracowników, ale nie brakuje też takich,...

Osoby, które poszukują pracy coraz częściej interesuje nie tylko dane stanowisko pracy, ale także możliwości rozwoju. Są pracodawcy, którzy wyjątkowo często poszukują nowych pracowników, ale nie brakuje też takich, którzy rekrutację prowadzą bardzo rzadko. Dlaczego jednym udaje się zatrzymać dobrych pracowników?

Co zrobić, aby wartościowi pracownicy nie odchodzili z pracy?

Przedsiębiorcy, którym zależy na zatrzymaniu dobrych pracowników na dłużej, a być może na stałe, muszą zaoferować im przede wszystkim atrakcyjne wynagrodzenie. Warto wiedzieć, że niemal połowa pracowników, którzy zdecydowali się na poszukiwanie nowej pracy, robiło to z uwagi na zbyt niskie wynagrodzenie. Pracownicy pozytywnie oceniają także świadczenia pozapłacowe. Do najbardziej pożądanych przez pracowników benefitów należą: służbowy samochód, laptop i telefon komórkowy, prywatne ubezpieczenie, opieka medyczna dla pracownika i jego najbliższej rodziny czyli dla współmałżonka i dzieci. Powodem odejścia z dotychczasowej pracy bardzo często jest także brak widoków na awans.

Co oferują firmy, które chcą zatrzymać pracowników?

Wiele firm, które stara się zatrzymać wartościowych pracowników przygotowuje dla nich szeroki wachlarz propozycji, które mają sprawić, że praca staje się bardziej atrakcyjna. Odpowiedź na pytanie jak sprawić, by twoi pracownicy się rozwijali wydaje się prosta; wystarczy jasno określić zasady awansu i możliwość uzyskania podwyżki wynagrodzenia. W firmach, w których jest to jasno określone, nie ma problemów z dokształcaniem się pracowników. Sposobem na zmotywowanie pracowników do tego, aby się rozwijali jest także zachęcanie ich do udziału w szkoleniach i kursach poprzez ich finansowanie. W wielu firmach pracownicy, którzy chcieli zdobywać nowe kompetencje i umiejętności brali udział w szkoleniach, kursach i warsztatach finansując je z własnej kieszeni. Wielu pracowników nie decydowało się na uczestnictwo w szkoleniach z uwagi na zbyt wysokie koszty. Plusem zmian, które zachodzą na rynku pracy w Polsce jest między innymi to, że pracownicy, którzy chcą związać się z danym pracodawcą na dłużej, już na rozmowie kwalifikacyjnej bardzo często pytają o to, jakie będą mieć możliwości rozwoju. Takich osób nie trzeba w specjalny sposób zachęcać do udziału w kursach, szkoleniach czy warsztatach. Odsetek pracowników, którzy decydują się na rozpoczęcie studiów podyplomowych również systematycznie się zwiększa.  Na plus można zapisać także to, że zmniejsza się liczba pracodawców żądających podpisywania tak zwanych lojalek. Jak się bowiem okazało umowy lojalnościowe nie do końca są najlepszą zachętą do tego, aby pracownicy się rozwijali. Nie sprawdzają się one także, gdy pracodawcom zależy na tym, aby zatrzymać u siebie dobrego pracownika.

Pracownicy, którym zależy na tym, aby angażować się we własny rozwój, bardziej angażują się także w wykonywaną przez siebie pracę. Pracodawcy, którym zależy na zatrzymaniu dobrych pracowników, nie powinni utrudniać im rozwoju i powiększania posiadanych przez nich kompetencji.

Kategorie
Kariera
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

*

*

Podobne wpisy