• Urządzenia wielofunkcyjne Lobos – sprzęt do każdego biura!

    Dawniej praca biurowa wyglądała oczywiście zupełnie inaczej. Współcześnie jednak nie ma powodu, byśmy nie mogli usprawniać wykonywania swoich obowiązków przy pomocy najnowszych technologii. Dzieje się to cały czas i każda firma, która chce nadążyć i nie wypaść z rynku musi się dostosować do takich wymagań – w ten sposób...
  • Polski urzędnik jest dwukrotnie mniej efektywny niż pracownik w sektorze prywatnym

    Przeciętny polski urzędnik potrzebuje około 50 minut, żeby podjąć obowiązki po przyjściu do pracy, podczas gdy w sektorze prywatnym ten czas rzadko przekracza 15 minut, wynika z danych OECD. Badanie prowadzone od kilku lat w małych, średnich i dużych jednostkach administracji publicznej pokazuje też, że efektywność pracy w administracji publicznej jest średnio dwukrotnie niższa...
  • Freelancerzy i menadżerowie wyższego szczebla szczególnie narażeni na pracoholizm

    Pracoholizm to coraz poważniejszy problem społeczny. Może prowadzić do szybkiego wypalenia zawodowego oraz kłopotów ze zdrowiem, m.in. zawału serca i udaru mózgu. Podatność wynika z indywidualnych cech osobowości, np. skłonności do perfekcjonizmu, i przynależności do określonych grup zawodowych. Na uzależnienie od pracy narażeni są przede wszystkim freelancerzy oraz menadżerowie wyższego szczebla, mający elastyczny czas...
  • Nawet co szósta osoba w Polsce mogła paść ofiarą mobbingu lub dyskryminacji

    Skala dyskryminacji i mobbingu w Polsce jest coraz większa. W 2017 roku w sądach toczyło się blisko 2,5 tys. spraw w tym zakresie, ale problem może być znacznie powszechniejszy. Z różnych szacunków wynika, że nawet co szósta osoba mogła paść ofiarą działalności dyskryminacyjnej lub mobbingowej, a co trzecia była świadkiem takich zachowań. Za...
  • Ponad połowa Polaków regularnie stresuje się swoją pracą

    Polscy pracownicy są jednymi z najbardziej zestresowanych w Europie. Ponad połowa regularnie stresuje się swoją pracą, co może prowadzić do problemów ze zdrowiem, spadku efektywności, wypalenia zawodowego, a w konsekwencji – konieczności odejścia z firmy. Zdaniem ekspertów stresem w firmie można jednak odpowiednio zarządzać, m.in. dzięki właściwej organizacji pracy i dobrej komunikacji w zespole. Decydującą rolę...
  • Polscy menadżerowie mają skłonność do nadmiernej krytyki

    Zbyt częsta krytyka podcina skrzydła pracownikom. Na bieżąco przekazana informacja zwrotna wskaże podwładnym obszary wymagające poprawy, a jednocześnie zmotywuje ich do działania. Jest to tym bardziej istotne dla pokolenia millenialsów przyzwyczajonego do natychmiastowego dawania lajków i komentarzy w mediach społecznościowych. Istotne jest zarówno chwalenie za osiągnięcia, jak i rzeczowe, pozbawione personalnych emocji informowanie...
  • Biuro to nie tylko wizytówka firmy. Może pomóc zwiększać zyski i pozyskiwać najlepszych specjalistów

    Nowoczesne, odpowiednio zaaranżowane biuro jest wizytówką firmy w oczach klientów i pracowników. Może wpływać na jej wyniki – podnosząc efektywność pracy – i pomagać w rekrutowaniu najlepszych specjalistów, dla których wygląd miejsca pracy bywa równie ważny jak zarobki czy perspektywy rozwoju. Najciekawszych i najbardziej kreatywnych przestrzeni biurowych szuka CBRE w drugiej edycji konkursu Office Superstar 2018. – Inwestycja w ładne i wygodne...
  • Chcesz skutecznego rekrutera? Zatrudnij sprzedawcę!

    Zanim nastał rynek pracownika przedsiębiorcy nie musieli martwić się o pozyskanie talentów. Kandydaci sami zgłaszali się do pracy, a rekrutacja spełniała bardziej funkcję administracyjną i była rutynowym procesem. Te czasy minęły jednak bezpowrotnie, a role zostały odwrócone. Teraz to pracodawcy muszą zabiegać o pracowników i dokładać wszelkich starań, by...
  • Pracodawcy powinni postawić na budowanie relacji z pracownikami

    Świadomość potrzeb pracownika i zbudowanie z nim pełnej relacji to klucz do sukcesu firmy – przekonuje dr Mateusz Grzesiak, psycholog biznesu. Szczęście pracownika przekłada się na jego produktywność i kreatywność. Z badań wynika, że zadowolony pracownik jest o 43 proc. bardziej produktywny. Młode pokolenie ceni przede wszystkim możliwość samorealizacji, podnoszenia kwalifikacji i dobre relacje w firmie,...